Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wedergeboorte

  • Kannadiga

    U heeft de moeite genomen om een lang antwoord te geven.

    Het Tamil is er niet opgekomen omdat er waarschijnlijk een fonts gebruikt is dat niet compitabel is met UTF-8 (Unicode).

    Ik kijk of dit te lezen is இது தமிழ்.

    Dat er ook hindoes zijn die dierenoffers doen, zal best wel zo zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik er mee eens ben, of dat ik dat ook moet doen. Ik weet dat er in T.N. Mariyamman-tempels (மரியம்மன்) zijn.

    Dat de bijbel het woord van god is omdat het in de bijbel sta is een cirkelredenatie, daar kom ik niet veel verder mee. De moslims beweren hetzelfde van de koran.

    Natuurlijk staan er ook goede dingen in de bijbel zoals goed zijn voor een ander.

    Dat is een algemeen menselijk gegeven dat ook in niet-christelijke geschriften te vinden is. Daar hoef je niet eens een religie voor te hebben.

    Dat die god van jullie mensen in de eeuwige brandende hel smijt omdat ze niet in Jezus als enigste verlosser geloven, gaat er bij mij niet in.

    Ik vind dat gewoon zielig. Dan is die god gewoon een jaloerse potentaat. Dit is een teken van zwakte en onvolmaaktheid.

    De bijbel en de koran bevatten allemaal onvolkomenheden, en dat durf ik ook van de veda's of van welk boek dan ook te zeggen.

    Gebruik en ontwikkel je verstand en geweten, dan heb je niet eens een god nodig.

  • A.P.S.H

    Als je dat Tamil gedeelte selecteert en op W klik (Bewerken met Microsoft Word) en dan de Tamil letter kiezen. Ik hoop dat u in uw machine de Tamil letter type's wel heeft.

    Ik hoop dat het voor je zal lukken want er staan essentiele punten oftewel het fundement van de GOD is weergegeven in de Hindu schriften.

    Ik wens u een lees plezier toe

    God zegen u

    En trouwens God heeft de hel niet voor de mensen maar voor de duivel klaar gemaakt. Zodoende de duivel, die gaat er dan naar toe. Als een mens die met de duivel mee vastgebonden zijn…. ja, dan gaat die ook daar naar toe.

    Daarom is het toch verstandig onze verstand en geweten te gebruiken en vooral voor de dood het ware te ontdekken.

  • Kannadiga

    Het zou wel handig zijn even te vermelden om welk fonts het gaat. Ik heb ongeveer 20 soorten Tamil fonts (en dan heb ik het nog niet over Kannada en Sanskrit/Hindi)

    Ik heb het uitgezocht en bleek BaanumathiPC te zijn. Het laatste stukje heb ik in Latha fonts (voor Windows-gebruik) overgetypt om het hier weer te geven.

    இயேசு மட்டுமே உங்கள் பாவங்களை மன்னிக்க அதிகாரம் உள்ளவர். இயேசு நல்லவர் உங்களுக்காக ஜெபிக்கிறோம். இயேசு நேசிக்கிறார்.

    In het kort komt het er op neer dat alles van het hindoeisme vals is. De veda's zijn verkeerd. (Wie leest er op de dag van vandaag nog de veda's, en vooral welke Tamil ?)

    Maar ja, alleen Jezus mag vereerd worden. Jezus redt. Echt weer een EO stukje.

    Hier heb ik niets aan. Ik kan net zo goed iets schrijven dat de bijbel vals is en dat Murugan alleen redt, maar hindoes doen zo iets niet.

  • A.P.S.H

    Wat jammer dat het niet gelukt is. En de letter types van u te zien heel anders uit dan die van mijne.

    Trouwens die teksten van mij bevatten alleen engelse letters maar geen tekens. Van u zijn er veel tekens. En ik ben geen deskundige in dit gebied hoor.

    Als ik uw tekst verwerkt in het tamil dan komt er geen zinnen uit. En ik begrijp nu dat u ook zulke probleem heb.

    Het is erg jammer want die Tamil gedeeltes kan ik moeilijk vertalen hoor. Want ook gedichten waren er, dat is al moeilijk genoeg om in het Tamil te begrijpen. En dat te vertalen …..

    Ik heb niet gezegd dat de Veda’s verkeerd zijn. U mag de redder die in die boeken voorkomt vergelijken met de huidige Goden. Dat zult u vrij snel achterkomen dat er geen verband ligt.

    Lang niet iedereen hebben het ontdekt. Maar er wordt tijd dat de waarheid hoe dan ook boven water zal komen.

    Johanes 3:16,17

    16 Want alzo heeft God de wereld liefgehad, dat hij zijnen eengeboren Zoon gegeven heeft, opdat allen, die in hem geloven, niet verloren gaan, maar het eeuwige leven hebben.

    17 Want God heeft zijnen Zoon niet in de wereld gezonden, opdat hij de wereld oordelen zou, maar opdat de wereld door hem zalig zou worden.

    ( 16 For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life.

    17 For God sent not his Son into the world to condemn the world; but that the world through him might be saved.)

    Want God is life.

    U schrijft het terecht hoor dat de Hindoes niet schrijven dat Murugan alleen redt of die iemand gered heeft. Wat niet waar is komt ook niet op het beeld. Maar wel op EO want er zijn mensen die geraakt werden door God’s kracht en die vertellen dan hun ervaring. Daar is toch niets mis mee. Het is juist goed dat je, dat weg wel weet voor het geval dat. Dan hoef je je niet alleen denken aan leven beëindigen de beste oplossong is. Want dat was mijn verhaal. De ware kende ik niet en zonder ik hem geproefd had, veroordeelde ik dat het niet waar was!

    Pas op het laatste moment van mijn leven of dood kwestie, riep ik toch naar de ware toe. En Hij kwam en het gebeurde binnen enkele seconden. Mijn hele leven was plotseling op de kop gezet door Gods kracht.

    Wat denkt u anders? Waarom ik zulks schrijf? Niet van mensen geloof of religie te laten veranderen hoor. Daar heb je niets aan want een religie kan je nooit redden. Ik heb het over God! En die is er maar een(1). Wie is het dan? Zij allemaal? Heb je zoveel moeders? Er zijn wel heel veel moeders maar zijn deze allemaal uw moeders? Of gaat u alle moeders die u maar tegenkomt, moeder of moeders noemen? Als u het niet weet dan gaat u het zoeken en u zult het zeker vinden. Voor mij is het wel gelukt dan waarom voor u dan niet?

    Niet om een oorlog te voeren hoor. In tegendeel vrede te geven. Zonder de ware God heb je geen vrede in je hart. En de ware god en zijn wetten moeten dan in je hart geschreven staan. Niet in de tempel of zo. Dan heb je daar ook niets aan. Je hart is zijn tempel. Het probleem is ook de duivel die wil graag je hart hebben. Zij beiden kunnen en mogen niet in een hart wonen. Of de ene of de andere! Keuze is aan U.

  • Kannadiga

    Het is wel gelukt. Ik moest even uitzoeken welke fonts het was. Het bleek BaanumathiPC te zijn. In een wordducoment heb ik het kunnen lezen.

    Het laatste stukje heb ik in een Unicode (UTF-8) compitabele fonts overgetypt en opnieuw geplaatst.

    இயேசு மட்டுமே உங்கள் பாவங்களை மன்னிக்க அதிகாரம் உள்ளவர். இயேசு நல்லவர் உங்களுக்காக ஜெபிக்கிறோம். இயேசு நேசிக்கிறார்.

    (Iyeshu maTTume ungaL paavangaLai mannikaa adhikasram. uLLavar. Iyeshu nallavar ungaLukkaaka jebikkiROm. Yeshu nEcikkiRaar.)

    In het Nederlands: Alleen Jezus heeft de macht uw zonden te vergeven. Jezus is goed, wij bidden voor u. Jezus heeft lief.

    De rest is allemaal bla bla. Net als de EO komt het allemaal uiteindelijk neer op Jezus. Mooi voor u, maar ik kan er niets mee.

  • A.P.S.H

    De rest is allemaal bla bla, zo schrijft u. Wat jammer voor u want dat zijn teksten uit de boeken van hindoeïsme.

    Hoe het ook zij de ware komt ooit binnen misschien ook in uw hart. Of de tijd nu rijp is………? Dat weet ik niet.

    Ook het duurde wel heel lang om de ware God te ontdekken en een relatie met Hem te hebben. Het is mij wel gelukt voor mijn dood.

    Daarom schrijft een wijze en de rijkste koning Solomo, op zijn oude leeftijd dit:

    (Prediker 12: 13,14)

    12 Maar wacht u, mijn zoon, voor hetgeen daarbuiten is; want het vele boeken maken heeft geen einde, en veel lezen maakt het lichaam moede.

    13 Laat ons de slotsom van alle lering horen: Vrees God en houd zijne geboden, want dit betaamt allen mensen.

    14 Want God zal alle werk voor het gericht brengen wat verborgen is, hetzij goed hetzij kwaad.

    Dus m.a.w.:

    Door veel lezen wordt je moe van dan maar in het kort weergeven.

    “Vrees God” en aanvaar zijn geboden( die zijn niet moeilijk) want dit betaamt ALLE MENSEN (Ook Hindoes en….) Want God zal alle werk, hetzij goed of kwaad, voor het gericht brengen(geldt ook voor Hindoes en Christenen etc..)

    Vrees God want Hij heeft je lief gehad en geef om jou! En er is maar een(1) die Zijn leven opgeofferd heeft voor Zijn geschapen.

  • A.P.S.H

    U mag het ook meer horen, zien en lezen in het Tamil.

    http://www.tamilchristianmedia.com/tv/live.ram

  • A.P.S.H

    Beeld aanbieden:

    Vele Hindoes doen dit en doen zij ook mee met de andere religies als er alleen om beelden ging.

    Daarmee bedoel ik dan de valse Goden van de Katholieken oftewel Maria en St.Antonies aanbieders. Voordat u boos wordt lees eerst de onderstaande teksten.

    Want een Hindu die wil niet graag horen over HERE Jezus. Maar wel over Maria en vooral over St.Antonies die in Colombo (Kochchikadai) is. Blijkbaar die kan veel beter voor doen dan die in Jaffna!

    Onzin!, Katholieken en Hindu – Katholieken, wordt eens wakker! Waarom de Maria in Loudes(France) is slimmer dan die in Holland! Hebben wij dan niet over steeds een mens!

    Maria is een mens (wel een goede en gezegende mens) en geen GOD ( hier gaat het om) ! En het zelfde geldt ook voor St.Antonies !

    Daarom beste mensen zoek de ware GOD. Dan wordt je gered. En enkel en alleen door ZIJN (HERE Jezus) bloed kun je je zonden wassen. Ook al je zonde grote dan de berg Himalaya.

    Daarom schrijft de psalmist(Voor Christus) dit: Wie de afgoden maken zullen gelijk worden als de afgoden!!!!! ……. wilt u dit?????????

    Het is ernstig! Stel je voor dat je niet een mond heb waarmee je niet kan praten(minder erg en misschien is het ook wel goed ) maar ook niet mee kan kauwen!!!!!!!(heel erg)

    Dan heb je niet al te lange leven. Maak je keuze.

    De ware God alleen de eer

    Psalm 115

    1 Niet ons, o HERE, niet ons, maar uw naam geef eer,

    om uw goedertierenheid, om uw trouw.

    2 Waarom zouden de heidenen zeggen: Waar is toch hun God?

    3 Onze God is in de hemel, Hij doet al wat Hem behaagt.

    4 Hun afgoden zijn zilver en goud, het werk van mensenhanden;

    5 zij hebben een mond, maar spreken niet, zij hebben ogen, maar zien niet,

    6 zij hebben oren, maar horen niet, zij hebben een neus, maar ruiken niet,

    7 hun handen – maar zij tasten niet, hun voeten – maar zij gaan niet,

    zij geven geen geluid met hun keel.

    8 Wie hen maakten, zullen worden als zij, ieder die op hen vertrouwt.

    Daarom beste Beelden aanbieders bij deze bied ik u aan het volgende:

    God ( de onzichtbare) aanbieden in geest en waarheid.

    (Johanes 4:23)

    23 maar de ure komt en is nu, dat de waarachtige aanbidders de Vader aanbidden zullen in geest en in waarheid; want de Vader zoekt zulke aanbidders; 24 God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid

    (Tamil: johanes 4:23)

    cz;ikaha;j; njhOJnfhs;Sfpwth;fs; gpjhit MtpNahLk; cz;ikNahLk; njhOJnfhs;Sq;fhyk; tUk;> mJ ,g;nghONj te;jpUf;fpwJ: jk;ikj; njhOJnfhs;Sfpwth;fs; ,g;gbg;gl;lth;fshapUf;Fk;gb gpjhthdth; tpUk;Gfpwhh;.

  • shanthan

    Beste Kannadiga,

    Hoe gaat het met U? of bent u nu of vakantie?

    Als u dit lees dan heb ik toch nog een vraag aan u. Dat is het volgende:

    Van u Hindu religie ( waarvan u gedeeltelijk erin gelooft) komen er 330.000.000

    engelen. Even uw geheugen te steunen (fon) ‘ Muppaththu mukkoodi thevarhal’.

    Omdat u heeft allerlei boeken en theorien vandaar is mijn vraag aan u, hoe komen zij aan dit getal? heeft u enig idee? En waar zijn de rest gebleven 660.000.000?

    Zijn dit witte of zwarte engelen? Heeft u daar ooit aan gedacht?

    Weet u de antwoordt al? dan mag u mij het schrijven hoor. U mag natuurlijk ook aan uw bundieten vragen misschien hebben zij wel een antwoordt voor u. Dan verneem ik het graag van u.

    Groetjes APSH

  • A.P.S.H

    Beeld aanbieders:

    Beste Tamil blind gelovigen. Hiermee bedoel ik de Hindoes en de Roman Katholieken en natuurlijk ook de Bhudisten.

    Lees dit voorbeeld. Misschien zal er toch nog een muntje vallen, dat hoop ik voor u.

    U bent tijdelijk de president van Nederland en aan u wordt verwacht of u de krans wil

    Zetten aan de president van Amerika die straks naar Schiphol zal arriveren.

    U stond daar en velen met u. Er zijn ook heleboel Camera’s en video’s o.a ook van CNN aanwezig om die te filmen. Want u gaat de wereld belangrijkste leider ontmoeten en verwelkomen.

    Nou het vliegtuig van de president al gearriveerd en de president kwam van de trap af en u loopt naar de president toe. Alle camera’s waren op u gericht. Dus u loopt en loopt dicht bij de president toe. Maar u zet de krans niet aan de president! U loopt gewoon verder naar het vliegtuig toe met de krans in uw hand! Iedereen kijkt met verbazing naar u toe!

    Maar u loopt gewoon rustig naar het vliegtuig ondanks het fluiten van de bevolking. En u zet de krans aan het vliegtuig toe!

    Op de vraag van de CNN rapporteur zegt u dit: Dit vliegtuig heeft de president naar mijn land gebracht. Dus eer voor het vliegtuig!

    Nu lachen er iedereen. Natuurlijk wat u zegt is gewoon onzin. Want er zijn wel veel vliegtuigen voor de wereld leider waarmee hij naar Nederland kan vliegen maar de president is maar een(1)!

    Begrijpt u wat ik hiermee bedoel? Maria (Vliegtuig) is een mens en Jezus is de enige ware GOD. Maria is een goed en gezegend mens! En zij blijft als mens.

    Dus geef de aanbieding en de eer alleen aan GOD. Dus niet aan een mens! Dus ook niet aan Bhudha of Sathiya Saaibaba of Maria of St.Anthony ect…….

    God zegen u