Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Overstappen van godsdienst

  • kaakam.nl

    Het switchen van religie, je bent een hindoe en je wordt een christen. Het komt steeds vaker voor bij de Tamils, maar ook bij de mensen van de Westerse wereld switchen van geloof. Waarom eigenlijk?

    Ik ken Tamils die zijn overgestapt naar een ander geloof. Vooral Hindoes die in Europa wonen switchen vaak. En ik vraag me echt af waarom men van geloof wil veranderen. Is het vanwege gezondheidredenen, financiële redenen, of iets anders?

    Uw reacties graag hieronder of u kunt ook het topic volgen op http://kaakam.nl.

  • a.niem

    Nou, ik ben als baby gedoopt geworden en heb de communie gedaan zonder te weten wat het Katholieke geloof inhield.

    Nu ik kennis heb en een eigen referentiekader heb ontwikkeld, denk ik er heel anders over.

    Ik ben al een aantal jaar aangetrokken tot het kalme boeddhisme. Vrede, Karma. Dit zijn goede eigenschappen die iedereen wel kan gebruiken.

    Ik ga dan ook overstappen van godsdienst. Niet om gezondheidsredenen of financiele redenen.

  • kathir_k

    Mensen denken dat meer voodelen opbrengen (in de richting financieel) maar dat is niet geval.

    Later komen ze wel achter, maar dan willen ze niet terug omdat dat ze worden gepest door anderen over dat overstap actie ect..

  • supramaniam

    zijn jullie gek geworden like wel jeyalalith.God dienst is een mens eigen keuse jullie hoeft niet te discuseren. Idereen heeft hun eigen keuse denk aan de european …vandaag een vrouw morgen weer nog een dit zjin allemaal normaal..en julli praten over religie………denk na ze gaan toch niet naar een disco of naar een bar om te drinken maar naar hun geschapen god. Om te bdden en een goed leven te hebben in pease ………..laat ze met rust ..als je echt will weten warromhebben ze hun geloof verander dan ga ook aar een kerk en ervaar de aanweziheid van god …..en the genesing van de schepper……X(