Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vliegen vanuit Jaffna

  • A.P.S.H

    Beste Reizigers naar Noorden,

    Als u naar en vanuit Jaffna wilt vliegen controle dan de vliegtijden heel goed en bel vlak voor uw vertrek. Want sinds 1997 maak ik regelmatig gebruik van die vliegtuigen. Dat zijn Lion air, Expo air En Serendrip. Tegenwoordig werken zij samen voor een en dezelfde price.

    Maar het gebeurde wel deze keer. Dus als er weinig passagiers zijn dan proppen zij allen op een(1) vliegtuig zonder dat zij de passagiers op de hoogte brengen. Nou dat is gebeurd bij mij afgelopen vrijdag..

    Ik stond al om 14:00 uur bij Jaffna zoals in het vliegticket staat, wachten op het vliegtuig van 17:00 uur. Nou er waren verder niemand dus ik ging direct naar de Lion air ticket office. En de medewerker zei “ u kunt morgen vroeg wel vliegen”. Nou ik zat daar niet voor die vliegtuig te wachten. Want zaterdag ochtend moet ik het andere vliegtuig nemen en die vertrek om 09:50 vanuit Colombo naar Amsterdam.

    Dus ik had hevige discussie gehad en de noodzaak verteld zodat ik het enige middag vlucht naar Colombo van 15:00 uur te kunnen halen. Maar het werkt daar gewoon anders. Ik had nog 45 minuten tijd om die enige vliegtuig te halen. Omdat door veiligheids redenen kon ik niet zelfstandig naar door zwaar bewaakte militair gebied, Palaly binnen gaan.

    Het was toen al 14:45 uur geworden. En er is maar een mogelijkheid om Colombo te komen via Vavuniya. En de grens sluiting tijd is 17:30 uur. Zodoende ik zat achter op de motorfiets van mijn zwager met een zware koffer van 25 kg op mijn benen, richting Vavuniya. 17:25 uur komen wij aan bij de militaire kontorle post van Thandikulam aan. Wat een race was dat geweest.! Het leek voor mij leven of dood reis. Maar wij hebben het wel gehaald.

    Als je eenmaal in Vavuniya ben dan kun je makkelijk naar Colombo gaan. Iedere uur vertrekt er een bus naar Colombo. Zodoende heb ik de bus van 20:00 uur in Vavuiya genomen en ging in Negombo uit om 01:00 uur in de ochtend. En de rest van mijn tijd heb ik in het vliegveld doorgebracht.

    Verder met een rechtstreekse vlucht van Belgium Excel naar Amsterdam gevlogen. Wat een ervaring! Daarom als u van plan bent om zo?n vliegtuig naar Colombo te vliegen dan heb ik de volgende adviezen voor u: Of vertrek minimaal 1 dag voor uw geplande datum naar Colombo of check paar uur voor uw vlucht de vluchttijd bij de ticket office.

    Groetjes van

    APSH

  • World Peace Secretariat

    Wat een verhaar!!!

    Gelukkig hebt u het nog gehaald, maar het is daar een gek systeem he!

    Ik sta nog steeds verbaasd als ik al die verhalen en ervaringen hoor.

    Ze hebben een totaal andere mentaliteit als die van ons! het is daarom voor ons zo moeilijk te begrijpen!

    Groetjes

    Mr.P.R

  • A.P.S.H

    Mr.P.R

    Bedankt voor uw reaktie en als u ooit van plan bent om naar of vanuit noorden te vliegen dan weet u wat u doen moet.

    Verder wens ik u de vrede van mijn Heer en ook vooral voor uw vreedzame bedoelingen. Immers staat er : Zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden. (math 5:9)

    Met vriendelijk groet,

    APSH