Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie spreekt tamil?

  • meisje

    Welke nederlandse jongensnaam betekent droom in het srilankaans?

  • leo

    vraag maar aan een tamiltijger uit den haag

  • Sajan

    jij kunt dat beter hier vragen–> http://www.tamilstudenten.nl

    gr…

  • Kannadiga

    Kanavu is droom in het Tamil. Ik weet niet wat je met srilankaans bedoelt. Behalve Tamil wordt er ook nog Simhalees gesproken in Srilanka. Dat ken ik niet omdat ik een Indiase achtergrond heb. Droom is in het Kannadees of Kannada (mijn taal dat op het Tamil lijkt kanasu.

    Maar zover ik weet is droom geen naam, in ieder geval niet in India.

  • Gajan

    denk meer Singelam, ik kan geen nederlandse jongensnaam als op Droom in Tamil.

  • Smilga

    Hello,

    sorry for disturbig Your discussion. I am from Lithuania (Central Europe) and wish to learn some Tamil language words and traditions.

    Is someone could help me, I would be very happy. Please write me into smilga@sal.lt.

    Smilga

  • Pat Richy

    Beste Kannadiga,

    Ik lees net dat je uit India komt en Tamil spreekt/kent. Ik zoek net iemand die Tamil goed kan verstaan, omdat ik een documentaire aan het maken ben. Ik heb daarvoor gefilmd in India, Tamil Nadu, Kanchipuram en ben nu bezig met de montage. Mocht je interesse hebben, hoor ik dat heel graag! Ook als je zelf niet kunt, weet je misschien iemand anders die tijd heeft om te helpen hierbij en dat leuk vindt?

    Vriendelijke groet!

  • Kannadiga

    Beste Pat Richy,

    Mijn Tamil is niet zo goed dat ik alles kan vertalen. Mijn taal is Kannada, maar een huisgenoot van me komt uit Pondichery en heeft als moedertaal Tamil. Verder spreekt hij uitstekend Nederlands. Ik denk dat hij de aangewezen persoon is.

  • Tamilan

    In het sinhala = sihine

    In het Tamil = Kanavu

  • Ravi & Bianca

    Droom = Kanavu