Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tamil sprekende Nederlander

  • Simon Schmidt

    Als derdejaars student van de opleiding ‘Talen en Culturen van India en Tibet’ heb ik mijn Bachelor Tamil behaald. Ook heb ik een jaar Tamil gestudeerd aan het ‘International Institute of Tamil Studies’ in Tharamani, Chennai. Ik bezoek Tamil Nadu/ Chennai regelmatig. Het lijkt me leuk om mijn talenkennis te kunnen gebruiken (bijv. als tolk/vertaler) en/of contacten te leggen met andere geinteresseerden. Als iemand een goede site weet om Tamil films van te downloaden hoor ik het ook graag. Groeten, Simon.

  • Tharsi

    hey hier heb je twee websites om tamil films te downloaden

    tamiltorrents.com

    tamilthunder.com

    Simon Schmidt schreef:

  • Stichting Vasantham

    Hai Simon,

    Ik heb een voorstel voor jou wat onze stichting betreft (www.vasantham.tk).

    Zou je contact willem opnemen?

    met vriendelijke groet,

    Drs D.C. Willemsen

  • G-T

    www.01tamil.com

    Daar ken je ze downloaden

    en www.loosu.com is om ze eerder online te bekijken

    ik ken er nog wel meer daarover kan je me E-mailen!

    niroja@live.

  • Sivam

    http://www.tamilmovietracker.com/ daar kun je tamil filmen downloaden.

    gr

    Sivam

  • bente

    Hallo Simon,

    Ik kom ook graag in Tamil Nadu en werk er gemiddeld 2 maanden per jaar in een weeshuisje. Nou zou ik graag meer |Tamil leren om iets meer met die kinderen te kunnen kletsen. Zou jij het leuk vinden om wat les te geven/ oefenen met praten?

    Groeten, Bente

  • mieke zijlmans

    Dag Simon Schmidt, BNR Nieuwsradio wil maandagmorgen as aandacht besteden aan de vraago f Tamils een eigen staat willen. Kunt u mij zsm even bellen, alstublieft? 020 - 592 86 14. Groet, Mieke Zijlmans

  • Kendra

    Hallo Simon,

    Ik ben op zoek naar een Nederlands sprekend persoon die een brief voor mij in het Tamils kan vertalen en eventueel een boodschap op een casette in kan spreken. Wat ik me afvraag is of het Tamils in India hetzelfde is als in Sri Lanka. Jij als student van taal- en cultuur zult dit als geen ander weten, vandaar mijn vraag aan jou. Verder ben ik benieuwd of je mij eventueel wilt helpen indien de Tamil talen hetzelfde zijn.

    Ik verneem graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Kendra

  • Simon

    Beste Kendra,

    Je kunt contact met mij opnemen via tamilvertaler@live.com

    Groet,

    Simon.

  • Kannadiga

    Kendra Schreef:

    ——————————————————-

    Wat ik me afvraag is of het Tamils in India hetzelfde is als in Sri Lanka. >

    > Ik verneem graag van je.

    >

    Nee, het Tamil in India is anders als in Sri Lanka. De schrijftaal is wel bijna het zelfde. Tamil heeft een heel groot verschil tussen de spreektaal en de schrijftaal. De schrijftaal is standaardtaal en wordt gesproken door bijvoorbeeld nieuwslezers. Zelden in films. De spreektaal bestaat uit verschillende dialecten en ook zogenaamde sociolecten. Maar recentelijk is er een standaard spreektaal dat gebruikt wordt in films.

    Deze taal is door Indiase en Srilankaanse Tamils te verstaan. Maar als je een Srilankaan Tamil hoort spreken is het niet helemaal te begrijpen door een Indiase tamilspreker.

    Het Tamil van Sri Lanka is archaischer en wordt door Indiers beschouwd als beter Tamil.