Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kaakam.nl | Pride of Dutch-Sri Lankans!

  • kaakam.nl

    Het Kaakam Online Magazine is een interactieve community-site en Het Eerste Internet Magazine Voor Multi-Neder-Lankanen maar vooral gericht op de Tamil jongeren in Nederland'. Dit betekent dat de inhoud van de site grotendeels door Tamils wordt bepaald en geschreven. U als bezoeker kunt teksten toevoegen en commentaar geven op de bijdrage van schrijvers, journalisten en andere bezoekers.

    “We plaatsen geen propaganda en promotie voor politieke organisaties in het Nederlandse en in de internationale samenleving op kaakam.nl. Omdat kaakam.nl een onderdeel is van Stichting Siva for Kids Foundation, en die is aangesloten bij de KvK als Nederlandse NGO van Nederland”.

    In het geheel is deze site een verzamelplek van bijzondere en nuttige informatie. Kaakam Online Magazine richt zich op persoonlijke ontwikkeling via informatie en integratie met onderwerpen zoals interviews, cultuur, cinema, muziek gezondheid, landen, liefde, studie, kunst, ontwikkelingshulp, sport en nog veel meer.

    Wekelijks komt er een nieuwe editie van het Kaakam Online Magazine uit. Deze magazine is uniek omdat het zich richt tot een bewuste doelgroep en door de diversiteit in aanbod heeft het ook een veelzijdig karakter.

    Heeft u vragen of wilt u weten wat Kaakam Online Magazine voor u kan betekenen? Aarzel dan niet om ons te mailen op info@kaakam.nl of reageren op contact pagina. Kaakam Online Magazine zal dan direct contact met u opnemen.

    Redactie

    http://kaakam.nl

  • Veerabahu

    Multi Neder lankaanen?????.

    Jeetje zeg. wat kan jij naamen verzinnen man. moet je weten. een Srilankaan is een Srilankaan. een Tamil is een Tamil. een Sinhalees is een Sinhalees.

    Allochtoon, Autochtoon, Buitenlander, Immigrant, Asielzoeker, Moracaanse Nederlanders, Turkse Nederlanders, westerse buitenlanders, niet westerse buitenlanders enz…, heb respect. stop met zulke akelike naamen aan mensen te geven.

    Weet jij hoe onze groot voorouders Zeerovers (Portugal, Nederland en Engeland) geneomd?

    PARANGI (sinhala en Tamil) ( Scheld naam voor zeerovers die nog wordt gebruikt in SL)

    Peethal Parangi (Tamil)

    Para Naai (Tamil)

    Para Balla (Sinhala)

    Para Vesai (Tamil)

    Para Vesi (Sinhala)

    Parangiya (Sinhala)

    Moodhu Oru (S)

    Kadal Kollai kaaran (T)

    Karapothu Lansi (S)

    Shoe Burhger ( In colombo wordt gebruikt)

    Ghoe Lansiya (S)

  • The_one

    Gast waar zit je te lullen..

    wat praat je man.. Parayar? wie zijn dat dan voor jou? Palaer?

    Parayars waren eerder dan Prankiyar!! dus @!#$ niet..

    tamils waren mishandeld door Velaikaarar (buitenlanders) dus ze waren boos en gaven hen als naam>> Para(Kiyar = ankilayer)

    Dutch-Sri Lankans staat voor Sinkala en tamil dus wat is er mis met de naam?

  • qanezh

    Dus je hebt gehele tekst gelezen en alleen wat jou geïnteresseerd was Multi-Nederlankanen????????

    Leg me uit een ding, heb je zo een slecht leven dat je alleen zeurt over alles en nog wat of kan je ook behulpzaam zijn?

    Denkt je soms dat je Meneer NL Woordenboek bent? Jongen elke jaar komt er 1000 nieuwe worden erbij en 1000 eruit, waarom denk je? Omdat mensen gebruiken het=nieuwe worden dagelijks, bijv. bling bling hoe? Omdat mensen zijn creatief in hun hoofd, niet akelig joh.

    Definitie: Multi-Nederlankanen

    Nederland is multicultureel of je wilt of nee, en binnen dit gemeenschap maken Sri Lankanen ook een deel van dus daarom Multi-Nederlan(d)kanen.

    Take it easy and be helpful then saying too much bullshit.

  • Veerabahu

    Hi The _ one!

    Wat bedoel je met Parayaar en Palaer????

    Wie zijn ze en waar komen ze vandaan? Ik wil graag van je leren.

    Moet je een ding weten, het word PARANGI wordt gebruikt niet alleen door Tamils maar ook Sinhalees.

    Is Parayaar bekend bij Sinhaleesen? of alleen door Tamils?

    Take care and do not write bulshit about Srilankans.

  • Veerabahu

    ___/\___ Wanakam Thambi Kanesu!

    Jij denkt dat ik zeurt??? goed. het is jouw manier van mensen beoordelen. vertel mij welke manier kan ik jouw behulpzaam zijn?.

    Haa haaa,,,,,. Sorry ik moet even lachen. WAT 1000 nieuwe worden erin en eruit per jaar? Fool what u thing about ur self? U thing when u wear a Kaavi dress and put ur photo on the web and writing some BULLSHIT (Stieren strond) that u can become somebody???.

    Do somthing goed for your country and to your people.

    what is that KAAKAM ( Kraai )

    Thambi Kanesu web ulakathil visar kathaikal kathaikaathai

  • qanezh

    Dear “Anna” Veerabahu,

    When you start respectful “with kai koorthu kumpuduthal” so pls try to behave respectful, coz when you stay respectful you will get respect back otherwise “dog shit” which is how much I respect your personality from what you wrote.

    About the 1000 words, just forget it if you are not ready to understand my point, Kaavi dress??? So you are still a none-integrated Sri Lankan, who thinks all Organge colour for “Kaavi” then you must be old, conservative and colour blind. Here is a very importent word that I want you to memorize in your head for the rest of your life, Anna!

    INTEGRATIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    The Kaavi dress is your impression, here in Holland, its called Oranje, the colour of Royal and the colour of “Oranje” The National Football Team of Holland. By the way what Im wearing, how I look, what I already have achieved should not bother you since you sounded like a irritated little kid who did not get what he wanted from the Candy-shop.

    Basically I just wanted to tell you, the world is not like what you think “KAAVI” the world is much ahead of your knowledge, so try to learn few things from the dutch society by “respecting” others work regarding social development.

    If you can not contribute to it do make things better then do not try to make it dirty with your negativity level DOG PILE OF SHIT because what you write is that is your knowledge and personality.

    I know what to do for not only my country and my people but also what to do in Holland and for the future of Holland, do not tell me what to do because you seems to do NOT know anything about your own life. Try to manage your own life before giving advice to others.

    Kaakam (kraai) ??? What is that? When you have time to go and have a look at Kaaavi and how I look, then Im sure you found out what kaakam means and stands for so do not try to act like a stupid try to sound like an Anna in the future.

    Anna web ila enakku visar kathai pesa pidukkaathu, visarankaludanum pesa pidikkaathu, if you need any respond from me, do not try to go lower by writting like a street guy who just found a PC to write but try to sound like whom I still want to name Anna as … Anna means Big Brother, big brother has a lot of meaning, wiser, more experiance of life, someone you can learn something from, which is what I can not say anything about you at this moment.

    If you need to know more about what kaakam is and what it means for several people, try to register your own user id and try to write what you want with a bit respect, you will see that you also have a chance to make friends!

    with all respect

    Have a great weekend.

    Thambi Qanezh

  • tamil.pagina.nl

    Bij deze is deze discussie gesloten, alle berichten die nu nog worden geplaatst worden zullen verwijderd worden en de plaatser zal een blokkade krijgen voor dit forum. ( je zult dan geen berichten meer kunnen plaatsen op dit forum)

  • Tamil Prikbord Sluiten

    htamil.startpagina.nl schreef:

    >

    > Bij deze is deze discussie gesloten, alle berichten die nu

    > nog worden geplaatst worden zullen verwijderd worden en de

    > plaatser zal een blokkade krijgen voor dit forum. ( je zult

    > dan geen berichten meer kunnen plaatsen op dit forum)

  • jan

    hallo iedereen,

    ik ben op zoek naar een woordenboek tamil-nederlands of nederlands-tamil of beiden.

    heeft iemand een tip hoe ik daar aan kan komen? ik weet dat ze bestaan maar waarschijnlijk niet herdrukt worden. ik heb bij boekhandels en op internet gekeken maar tot nu toe niets gevonden.

    jan