Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

cursus tamil

  • edith van 't hof

    ik ga voor mijn afstuderen in medische antropologie naar sri lanka en wil graag tamil leren. weet iemand of er ergens cursussen aangeboden worden?

  • Marjolein Barmentlo

    Hoi, wat leuk dat je Tamil wilt leren. Ik heb zelf contact met Sri Lankaanse mensen en mag van de zomer mee met hun naar Sri Lanka. Ik ga zondagmiddags met hun twee kinderen (van 6 en 8) mee naar Tamilles. Het wordt gegeven in een basisschool in Alkmaar die ze afhuren en ik heb ook boeken via hun besteld. Het zijn kinderboeken om de taal te leren met veel plaatjes en de lerares heeft ze voor me besteld. Er staat geen Nederlands bij, maar aan de plaatjes kun je zien wat een woord betekent en ik kan ook alles daar vragen en in een schrift opschrijven. Ik weet niet of je in de buurt woont, anders is het zeker een aanrader.

    Verder heb ik via Eurotalk Interactive een Tamil-cursus CD-rom besteld voor beginners, waar je het heel spelenderwijs leert. Echt leuk! Ik ben alleen de prijs vergeten. Je vindt het op www.eurotalk.com. Ook heb ik op het internet een online cursus gevonden, helaas wel vanuit het Engels. (Ook met geluid.) Dat vindt je op www.unc.edu/~echeran/paadanol/home.html .

    Ik wens je verder heel veel succes en zou graag nog eens horen of je nog iets aan mijn tips hebt gehad.

    PS: heb je al meer reacties gehad?

    Ik wens je alvast een fijne vakantie naar Sri Lanka.

    Met vriendelijke groeten van:

    Marjolein Barmentlo

    Laan van Bath 22

    1825 PA Alkmaar

    072-5619186edith van 't hof schreef:

    >

    > ik ga voor mijn afstuderen in medische antropologie naar sri

    > lanka en wil graag tamil leren. weet iemand of er ergens

    > cursussen aangeboden worden?

  • rik

    Hallo Edith en Marjolein,

    Ik heb een Tamil-Nederlands woordeboek waar tevens de uitspraak in staat.Is wel wat moeilijk zoeken, maar als je een beetje het Tamil-alfabet kent lukt het .Dit heeft het ISDN number :81-87516-03-6. Auteur is Fr.Robert Matheus en is voor het eerst in 2000 gepubliceerd.Hopenlijk kunnen jullie er wat mee.

    Succes,

  • Kannadiga

    Je kunt alvast leren op deze website

    http://lrrc3.sas.upenn.edu/tamilonline/les.html

    Videofragmenten, audio enz.

  • kajmutie

    In chennai worden diverse cursussen tamil aangeboden!!

  • Marjolein Barmentlo

    Sorry, maar wat is “chennai”?

  • kajmutie

    Je zit op het TAMIL forum en je weet niet waar chennai is ????????????????

  • shanthan

    Chennai is een stad in Tamilnadu te India.

    Groetjes

    Shanthan.

  • kajmutie

    Een stad? De HOOFDstad van Tamil Nadu oftewel Madras! ;-)

  • shanthan

    Bedankt

    Groetjes

    Shanthan.