Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Srilankaanen uit NL reimigreren

  • Manoj

    Waarom gaat steeds meer Srilankaanen van Nederland weg???. Ik praat over mensen die al Nederlandse nationaliteit hebben. weet iemand warom?

  • Sudi

    Wat dacht je van de gastvrijheid ???

  • Ahila

    Ja! ben helemaal mee eens met Sudi. Netherland is een fijn land om te wonen. maar Nederlanders,,,,,, Ik heb geen goede wordt over Netherlanders.

  • Emil

    Ike, Ike en de rest mag stikke. Zo zijn de Nederlanders.Het is mijn eigen ervaring met deze volk. Hollanders zijn lief alleen in de vakantie landen. Ze komen terug van de vakantie worden ze weer arrogant. weet jullie hoeveel Hollanders zijn rijk geworden na Tsunami??. Hollanders hebben makelijk geld verdiend na Tsunami. niet allemal. maar meeste wel. vooral Srilanka is een Paradijs voor hun. door het zwakke situatie in Srilanka ze misbruiken het hele land. Ik persoonlijk kent aantal Hollanders die sexueel bezig met kleine kinderen in Srilanka. Ho God, Ik kan echt kwad worden van deze volk. zie, hoe ze behandelen buitenlanders in hun land. maar als een Hollander bij ons in Netherland en ook in Srilanka wordt met veel respect en beleefd behandeld.

  • Vic

    Ik vind vorige drie reactie onterecht.

    Nedelanders zijn hele tolerante aardige volk. Je hebt in alle volkeren goede en slechte mensen, dus dat heb je ook wel met Nedelanders.

    Van Tsunami geprofiteert? Zijn we vergeten hoeveel Nederlanders, bedrijven en stichtingen hebben ingezet voor Tsunami slachtoffers? Er zijn ook bedrijven die diensten leveren. Máar dat is een allerdaagse zaak. Ik ben benieuwd hoe ze verder hebben geprofiteert van de Tsunami.

    Sri Lankanen (voornamelijk Tamils) gaan om economische reden weg. Door de recessie is werk moeilijk te vinden en daarom verhuizen ze. Oók omdat in het buitenland, bijv in London, beter en meer zwart werk te vinden is.

    Of om domme illusies, namelijk dat kinderen opvoeden in England zien sommige Sri Lankanen als een beter onderwijs, omdat ze les krijgen in Engels.

    Of ze gaan weg, omdat meedere familes in een andere land wonen. Om beter bijelkaar te wonene verhuizen ze ook wel eens.

    Oja ik ben een Sri Lankaan!

  • peter

    Hi Vic,

    Dat klopt, dat in elke volk heb je goede en slechte mensen. jammer dat veel buitenlanders komen vaak tegen Rasisten in Holland.

    wat zeg jij, dat Tamils verhuizen naar Engeland om zwart werk te doen?????

    Waarom verhuizen Somaliers, Iraniers, Irakeesen,Afghaanen,Ghaneesen naar Engeland?

    Er was op TV een Documantire geweest over Somaliers. (in 2 jaar tijd 5.000 Somaliers verhuisd naar Engeland) zijn ze allemaal verhuisd om zwart werk te doen???? Samenleven wordt steeds moeilijker in Nederland. afstand tussen Hollanders en Buitenlanders wordt steeds groter. veel buitenlanders hebben geen vertrouw meer in Nederland.Ik las in de krant dat in Denhaag 70 procent buitenlandse bedrijven willen verhuizen naar een andere europeese land. niet buitenlanders hoor, ook veel Hollanders verhuizen naar een andere land.Politic wordt steeds slechter en slechter in NL.

    Ik denk dat buitenlandse kinderen in de toekomst veel moeilijk zou krijgen in NL.

    Weet jij Hoveel Nederlanders zijn steen rijk geworden na Tsunami??. er zit wel paar gooie Organisaties. maar niet allemaal.

    Oh ja, Ik ben Sinhalees uit SL.

    _____/\______ Aayubowan

  • allochtoon

    Misdaad die gepleegt door Nederlanders in SL tijdens koloniale periode. (138 jaar kolonie van NL geweest).

    het is goed dat alle Srilankaanen (Sinhalees en Tamils) geschiedenis van de koloniaale tijd te lezen. vooraal SL onder NL. dat is beleangerijk voor SL'ers om te weten. Zeker we wonen niet 400 jaar geleden maar het zal ons allemaal helpen om te samen Srilanka op te bouwen.

    Sinhala en Tamil geshiedenis boekken zijn verkrijgbaar in M.D. Gunasena en Poobalasingam book shops in SL.

    Tijdens Hollandse bezetting veel misdaad gedaan tegen SL volk. dat is niet te vergelijken met Sadam Hussein, Yaaser Arafaat, Zorreguita enz.

    eijgenlijk NL moet alle gestollen spullen (Diamanten,Goud (in kilo's), waardevolle eijgendommen van onze Temple's en koningen moet terug geven aan SL. en openlijk excusses aanbieden. niet alleen dat, net als Joden Srilankaanen moetten ook smaat geld terug krijgen van de NL staat.

    alle naamen lijsten en volledige gegevens van onze als slaaf verkochte voorouders moeten ze aan SL regering inleveren.

    Thomas van Rhee (Gaverurnuer tijdens Koloniaale periode) eiste van Vanni (Vavunia) Koning 32 olifanten per jaar aan hem te geven als Kappang /Kappam (weet niet juiste Hollandse word voor Kaapang) Hollanders noemen kappang in het NL Belasting. nieuwe vorm van kappang. (BELAST/Belasten)

    ik kan zo door gaan . maar het is goed dat alle SL'ers om te weten waar ze wonenen en soort mensen ze om hun heen hebben.

  • Kannadiga

    Het zijn niet alleen de Hollanders. Wat denk je van de Engelsen in India?

    Nederlanders zijn over het algemeen niet zo arrogant dan de Engelsen en geven hun fouten vaker toe dan de Engelsen.

    De Engelsen hebben destijds alle scholen verboden omdat ze op “native” leest waren geschoeid. Het Indiase onderwijssysteem was beter dan het Engelse van die tijd.

    Om cuncurrentie met de native wevers uit te sluiten besloten ze dat top van de duim van de wevers af gehakt moesten worden.

    Dan heb ik het nog niet over de Arabieren, Turken en dergelijke die vooral in Noord-India ongekende slachtingen hebben aagericht. Vrouwen versleept naar de harems in Bagdad. Bibliotheken verwoest, tempel geplunderd en verwoest, geleerden uitgemoord enz.

  • Veerabahu

    Ja Kannada! dat klopt. Ik heb veel respect voor India mensen. maar Indiaanse mensen staan werelwijd bekent als hoge opgelijde mensen. in Enge - land (Engeland) kun je zien hoe Indiaanse mensen leven. ben trots op Indiaanse volk.

    maar als je in SL kijkt, er waaren Mooren, Grieeken en Chineesen naar SL geweest voor handel.maar ze hebben altijd netjes gedraagd in SL.

    In het SL geschiedenis staat dat Hollanders zijn de ergste van Portugeesen en Engelsen. ( Tamil - Kodiyoorilum kodiyoor. Sinhala - Dhushtayageth Dhustaya zo staat in het verschillende geschiedenis boeken van SL)

    ruim 15 jaar geleden er was een schip (afkomstig uit NL) naar SL gearieveerd en die verzameld allemaal oude spullen (VOC spullen). dat hebben ze niet officieel gedaan. via lokaale volk hebben ze wel veel oude spullen voor paar Rupees gekocht.

    het waren arme niet opgeleide Srilankaanen die spullen heeft verkocht. dit betekent dat VOC mentaliteit is nog niet verandert. en wat denk je van dat gemeent Velsen adopteerd stad Galle in SL als zuster gemeente. Waarom Galle?????. dat was toen hoofdstad in VOC tijd. weet jij wat! dat is niet alles, er wordt geld overgemaakt aan Galle om alle VOC gebouwen en gebied om onedrhoude. dat is ongeveer 22 hectaar grond. veel Hollanders probeeren via Kinder weeshuis smusjes naar deze omgeving te gaan vestigen. als een Hollander iets zegt of doet daar heeft altijd een geborgen agenda. Plunder mentaltiteit bestaat nog steeds in deze volk. kijk hoe ze omgaan met buitenlanders die in NL wonen.

    over tolerant en vrijheid,,,jij kan openlijk druks gebruiken, als @!#$ gaan werken, Homo/Lesbi zijn.

    je hebt vrijheijd om ommoraal te gedraagen. verder vrijheid van mening. dat is alleen voor Hollanders. Ze mogen alles zegen en Schrijven en Wij mogen dat niet doen. dan worden ze boos. mischien wordt je ook vermoordt.

  • Kannadiga

    Veerabahu, bedankt voor je informatie.

    Ik vind dat je gelijk hebt. Nederlanders beweren met trots dat ze nuchter zijn. Maar in wezen zijn de meeste Nederlanders helemaal niet nuchter, maar oversentimenteel.

    Ik heb het gezien van een weeshuis in Srilanka dat door een Nederlandse vrouw is opgezet. Eerst even kijken of het nodig is. Het bleek dat de wezen die er zijn door de familie (ooms en tantes) worden opgenomen. Dit is ons bekend. De familierelaties zijn bij ons anders dan in Europa. Maar het weeshuis moest er komen. Veel geld verspild.

    Het begrip weeshuis is altijd belangrijk voor christenen. Kunnen ze hindoe-kinderen van de ouders scheiden om ze zo beter te beinvloeden. De meeste kinderen in de zogenaamde weeshuizen zijn geen wezen.