Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De hulp is ook hard nodig in het noorden.

  • Ravi & Bianca

    Hoi allemaal,

    De hulp in het noorden van Sri Lanka is nog hard nodig. Wij zijn pas terug van een maand hard werken om de mensen in het noorden weer een beetje een toekomst te geven. Het is een druppel op een gloeiende plaat. Maar beter iets dan niets!!!

    Wij hebben een verslag incl. foto's gemaakt van wat wij voor de mensen in het noorden hebben gedaan. Wil je meer weten kijk dan op www.helpsrilankanu.mysites.nl daar staat uitgebreid ons verslag.

    Groetjes Ravi & Bianca

    Stichting Help Sri Lanka Nu!

  • Sgt, Raveshire

    waarom vraag je de steun niet van de Srilankanen zelf het is hun land.

  • Ravi & Bianca

    Hallo,

    Precies dat is ook juist wat wij doen! Wij hebben een stichting hier in Nederland, organiseren hier veel om maar zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen om de mensen in het noorden te helpen. Hoe doen wij dat? Mijn man komt oorspronkelijk uit Sri Lanka en via zijn familie wordt alles gedaan wat nodig is om de getroffenen een goede toekomst te bieden.Zij wonen 2 km van het rampgebied. Het gaat rechtstreeks naar de plek waar het hard nodig is. En juist om de mensen daar zelf mee te laten helpen met het opbouwen van hun toekomst, alles daar te besteden met bouw, boten, school, enz. komt ten goede van het land maar ook voor de mensen zelf. En omdat er altijd iemand is wie alles continu in de gaten houd, verloopt de hulp goed. En het werkt veel sneller! En dat hebben we nu met eigen ogen kunnen zien. Wij zijn in aug. een maand geweest.

    Kijk voor ons verslag van de geboden hulp op www.helpsrilankanu.mysites.nl

    Groetjes Ravi & Bianca

    Stichting Help Sri Lanka Nu!Sgt, Raveshire schreef:

    >

    > waarom vraag je de steun niet van de Srilankanen zelf het is

    > hun land.

  • Rik

    Ik erger me aan je opmerking.In het rijke westen zit meer geld.

    Na de klap van de Tsunami heeft met name het noorden en oosten weinig of niets van de regering gehad.Het is goed dat er particuliere steun is ook voor deze gebieden.En het zijn ook MENSEN ….

  • Ravi & Bianca

    Rik schreef:

    >

    > Ik erger me aan je opmerking.In het rijke westen zit meer geld.

    > Na de klap van de Tsunami heeft met name het noorden en

    > oosten weinig of niets van de regering gehad.Het is goed dat

    > er particuliere steun is ook voor deze gebieden.En het zijn

    > ook MENSEN ….

    Hallo Rik,

    Wat bedoel je met: ik erger me aan je opmerking?

  • rik

    Dag Ravi en Bianca,mijn ergenis was zeer zeker niet voor jullie maar voor de opmerking van Sgt.Raveshire.

    Ik ben afgelopen zomer ook in het noorden en Point-Pedro geweest,en vele plaatsen meer.Ben blij met mensen zoals jullie,die goed werk doen.

    Sorry dat ik niet duidelijk was. groet Rik

  • mila

    Niet alleen in het noorden maar ook in het oosten!!

  • Ravi & Bianca

    mila schreef:

    >

    > Niet alleen in het noorden maar ook in het oosten!!

    Hallo Mila,

    Je hebt helemaal gelijk in het oosten is de hulp ook hard nodig. Maar als je op onze website kijkt, zul je zien dat wij in het noorden en in het oosten helpen!

    In het oosten hebben we noodwoningen geplaatst, is er een nieuwe school gebouwd en nog veel meer. Wij zijn een stichting die in het noorden en oosten druk bezig zijn om de mensen te helpen! Kijk op www.helpsrilankanu.mysites.nl

    Ben jij in het oosten geweest Mila?

    Groetjes Bianca